Botol oh Botol..

1 comment
Assalamualaikum..

Perbincangan pasal botol lagik, cam tak selesai.. walaupon dah beli dah botolnya.. tapi ni bukan pasal jenama ke ape.. tapi kuantiti botol pulak.. ehek, yes beli memang aku gila pergi beli botol mam sebab rasa macam susah nak resist dari membeli botol yang sungguh kiut itu, walaupon sudah tak kisah brand apa since yang nak minum dari botol adalah anak bukan omak.. tapi sebab anak pon tak lahir lagi so kasi chance omak membeli botol ikut taste omak dulu ye.. orang kate brand-brand ni mahal, payah nak maintain kalau tak mampu.. yerp, aku tak lah mampu mana pon kan.. tapi lagik alasan tidak dapat menahan napsu dengan kecomelan botol..

After consulting dengan a few mum yang berjaya breastfeed di UB dan di luar UB termasuk lah kakak aku sendiri, selepas pening dengan sogokan botol-botol berjenama ni serta review-review yang kononnya tak support breastfeeding.. *Ok salahkan diri sebab cepat nar terpengaruh dengan review bacaan sendiri* bukan jenama atau review tertentu yang jadi kayu pengukur rupanya.. mommy to be cepat terpengaruh, tak ade pengalaman.. sib baek selamat daripada godaan napsu yang suka benar bermaharajalela.. kesimpulan yang aku ambik hasil consultant adalah yang ikut ape preference baby.. yang penting apa yang baby suka, kalau baby jenis tak kisah, hulurlah botol apa dengan puting mana sekalipon dia minum jugak.. kalau jenis kisah.. mane tau kan, anak-anak teknologi, lain anak lain ragam.. pandai2 omak lah nak memenuhi.. dulu kami adik beradik kecik-kecik tak pilih pon puting mana, mak bapak aku buat susu aku minum jugak, tak pulak seingat aku kami menolak, aku tengok adik aku minum je ape yang mak aku suakan ke mulut..bapak aku pon bukan nya kaya pon.. mak aku suri rumah lagi.. kak long aku pon kata.. as long as BPA free.. beli lah apa jenama pon.

Bebekalkan kesimpulan tu. jadi bile nak beli botol aku pon repeatlah mantra "yang penting BPA free bottle", entah nape napsu aku memilih MAM.. hanya kerana comel.. BPA free gak.. Jangan ikut aku tau.. ini bukan review botol mam.. korang beli je lah ape yang korang berkenan dan dalam kemampuan kerana aku beli semata-mata kerana comel.*napsu je*.. ehh tapi tidak dinafikan lah ade yg berpengalaman yang manis dengan botol mam.. antara botol yang dicadangkanlah.. hehe. korang beli pon takpe.. botol lain pon bagus jugak. lagipon aku beli 2 botol je, testing.. lagipon time membeli botol tu aku tak bajet nak beli pon lagi botol susu, aku nak beli breast pump je kat fabulous mom tu .. ingat nak carik botol kat jusco je brand Anakku ke, pigeon ke hahaha.. BPA free jugak kan, lagipon murah jer, yang penting anak minum susu.. tapi oleh sebab lagi RM50 aku dah boleh dapat kad VIP, botol mam pon tengah promosi ngam-ngam je nak cukupkan RM500 aku pon beli aje lah.. hehe.. boleh dapat diskaun bila beli kat fabulous mam lagi.. hehe.

Sekarang bilangan botol pulak, bile aku kate aku beli 2 botol je, terus ada yg kate tak cukup tu.. aku pon hah?? tak cukup eh?? takpe la kot, time pantang pon banyak direct feed, nak botol banyak2 untuk pergi nursery je kan? nanti lepas pantang kalau tak cukup baru beli lah, time tu dah tau dah baby camne.. huhu.. *kenapela cepat terpengaruh, tak keluar pon lagi babynya* alahai.. TAPI!! nasib baik tak terpengaruh lama.. heheh sebab jumpa link ni kat blog aishah.., lepas baca semua entry label breastfeeding aishah.. tak khatam pon lagi.. yuhuu leh carik puting je, guna storage botol je lah untuk bagi baby minum.. nanti org nursery pon senang nak bagi minum.. storage botol pon BPA free gak kan.. hehe.. thanks a million aishah.. banyak info berguna dapat dari blog aishah tau..

Apa kesimpulan bilangan botol?? entah, kena banyak tanye and baca pengalaman ibu-ibu hebat yang ada.. sib baek ade yang sudi jawab soalan yang sengal kadang-kadang dari aku serta tak lokek kongsi dan share pengalaman diaorang.. hehehe. thanks semua..

Mudahan dipermudahkan lah urusan aku untuk breastfeed baby. Amin..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 comment:

  1. klu nak berjaya Bf jgn kenalkan botol ms dalam pantang..botol susu 1 je cukup..storage botol kena ada byk..nak buat stok..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.