9 month old baby

Leave a Comment
Note: Aku dah peram entry ni for about 2 weeks.. hahah. Sory..

Assalamualaikum

Opps. sory ehh kalau ade yang terasa entry sebelum aku ni macam riak takabur. Huhu. aku beli yang murah-murah je.. yang penting coach.. wahahah. bajet pon ciput je kan, korang pon boleh je beli kalau nak. Aku nak beli pon sebab aku tengok bag coach kawan opis aku even dah usia sedekad lama nya still in good condition. beg aku beli sekarang pakai setahun pon dah terkopek sana sini especially area handle dia.. hahah.

Cuma, tu lah akak tu maybe cermat jaga bag dia, dan dia takde lah pakai bag yang sama je hari-hari pergi kerja, kenduri kawen dan semuanya. Hahaha. Tak macam aku. Satu beg for all occasion. Sudahnyaa.. nak bawak pergi meeting pon dah segan. aku rela jalan berlenggang sumbat handphone dan IC dalam blazer.

Soo tinggalkan bag coach sebab aku dah setel hal tu, no more surveying, eyeing, googleling, comparing etc. sambung lagi maybe end of this year? nak bag Michel kors lakk.. wahahah.. Larikkksss...

Aku nak cerita hal salman lak.

Genap 9 bulan pada ahad lepas. Alhamdulillah. Sekarang gigi dah ade 6 batang, 4 atas, 2 bawah, dah pandai panjat sofa, turun dari sofa, suka sangat main air masa mandi sampaikan sekarang kena letak towel kat bawah bath tub dia sebab comfirm akan basah lantai sekali dengan mama lencun kalau mandikan salman.. suka main hempas-hempas barang. Tak suka ditinggalkan seorang comfirm nangis, aku ingat aritu kalau tutup pintu dia nangis, rupanya kalau ditinggalkan sorang especially kalau dalam bilik dia (cum bilik solat kami) dia akan nangis beria macam kena gigit. Risau jugak aku kalau nanti nak suh tidur dalam bilik sensorang tak mau pulak.

Aku dah start biar dia tidur di lantai (atas tilam lah) sorang diri, tapi mama lak yang tak biasa, nak juga bangun dalam pukul 3, 4 pagi tidur sebelah anak. Haihhh..

Sekarang dah tidur super nyenyak, jarang sekali bangun kecuali nak susu.. Sekarang kalau tinggalkan susu tepi dia (tak tutup botol) dia pandai ambik sendiri dan masuk dalam mulut.. nanti mama tengok balik susu dalam botol dah abes, takde nangis or bunyi bangun pon..

Benda paling faveret hp mama, pantang nampak boleh capai terus masuk mulut.. Baby yang sangat exited, suka merangkak laju kalau kite panggil siap lambai2. Suka geleng kepala.. Setiap kali exited tetiba nanti dia geleng kepala.. bila mama stop dari gelak then tanye apsal.. dia pon stop kejap and start ketawa balik n geleng kepale.. Bila kita geleng kepala sama pon dia geleng jugak ikut.. Kalau kita angguk di geleng.. kita geleng dia pon geleng.. kena ajar angguk la plak.. ni tergeleng-geleng jee..

Sekarang kalau nak ambik barang daripada pegangan kena cakap terima kasih then ambik. Baru dia tak nangis.. nangis jugak tapi takde la macam kena picit.. Kalau merengek tak berhenti kita start mengaji nanti dia senyap.. Alhamdulillah, semoga sentiasa suka dengar mama mengaji eh sayang..

I thinks thats all. happy weekend peeps..

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.