Baby Gadget Part 2: infrared thermometer murah & Safety gate

Leave a Comment
Assalamualaikum.

Entry lepas yang aku type dengan hp macam tak abes kan. Actually battery hp habes. Tu lah keburukan pakai smartphone.. canggih sangat sampai bateri tak tahan lama.. kejap naw abes.. tension aku dah lah jenis tak suka charge phone.. dulu laki aku je yang rajin check bateri hp aku dansuka chargekan hp bini dia ni sebab aku suka tol bia hp habes gitu. sekarang dia dah malas dah nak chargekan.. huhu.. sekarang ni dia akan chargekan bile aku kate.. abg tolong charge hp.. or abg bateri dah nak abes..

So cerita pasal baby gadget yang lepas tu aku beli murah gile kot untuk infrared thermometer tu. untuk kelas thermometer infrared laa. RM65 kot.. ke RM69.90 ehh.. hahah dah lupa banyak sangat makan semut.. aku beli kat kedai baby yang dekat sangat dengan umah aku, jalan kaki pon boleh.. Tapi aku gedik jugak nak naik kereta. Haha. Aku beli pon sebab salman demam panas lambat nak kebah. Dia start demam hari selasa then aku bg ubat suhu badan dia turun sekejap then naik balik. Masa ni aku pakai lagi thermometer digital tu. Selalunya salman kalau deman kejap je dia kebah. tapi kali ni suhu dia naik balik, so malam rabu tu aku berjaga la monitor suhu dia, lelap pon kejap2 tak dapat nak lelap sangat.. salman tidur tapi dia kerap merengek-rengek masa tidur.. So rabu tu aku cuti then pagi bukak je klinik aku dah terpacak depan klinik. Tapi masa dekat klinik salman ni boleh lak tak demam. Sebab aku baru bg dos ubat pukul 6.30 pagi. Tapi doktor bagi jugak panadol, ubat cair kahak dan ubat titis hidung sebab dia ade batuk dan selsema sekali cuma mild selsema laa.. tak sampai sumbat hidung so aku bagi panadol dan ubat cair kahak je. balik dari klinik aku pon singgah kejap kedai baby tu dan beli thermometer tu. Sungguh berbaloi2. Senang sangat nak measure kejap sangat dah dapat bacaan. nak ambik bacaan pon senang, tak payah nak usik baby sangat, just letak probe kat telinga 2 3 saat dah bunyi tet dan ada lampu lagi boleh tau bacaan. salman tak sempat nak cranky dah dapat suhu malah salman tak terjaga pon dari tidur lena dia. Kalau tak guna digital thermometer tu nak measure suhu ketiak dia sungguh payah.. dahlah nak amek suhu ketiak mesti kena kepitkan ketiak dia.. dan ambil masa plak nak tunjukkan suhu. Masa salman 3 4 bulan boleh la tahan lagi nak tunggu. sekarang ni dia kuat meronta, kalau dia tidur nak amek bacaan sungguh mencabar sebab kena masukkan probe thermometer kat ketiak dia, lagi pon suhu ketiak and dahi tak berapa tepat, kena plus 2 3 degree lagi dari bacaan yang dah dapat tu.. bacaan kat telinga lebih tepat.

fuhh panjang gila perenggan salasilah thermometer salman.

Untuk baby safety gate plak aku beli di kedai yang sama gak, tapi kali ni beli dengan enchek papa laa.. sape nak hangkut oii gate tu .. boleh tahan berat. Price RM 145. Biasanya kalau aku ke kedai bersama salman berdua aku lebih prefer dukung salman.. So kalau aku beli sendiri dengan salman sapa nak dukung salman sapa nak angkut gate.. orang kedai?? aku tak terfikir lak.. hehe. Gate tu boleh laa tahan. Aku imagine nak beli gate yang nanti aku nak langkah2 je tak yah bukak2, tapi gate ni tinggi kau mak datuk, aku nak langkah gitu je sungguh tidak ayu dan sungguh tidak sopan didepan suami dan anak sendiri.. hahaha.. Tapi bila pasang gate ni aku nak berulang alik ke dapur sungguh laa sangat leceh.. lagi lah kalau mangkuk yang kau bawa tu panas dan berat.. huhu..tapi demi anak soleh kesayangan mama redah jua.. leceh pon leceh laa yang penting anak aku selamat.. Aku leh mandi dan masak dengan aman tanpa perlu terkejut tetiba tengah asyik memasak anak kau datang peluk lutut.. or keluar dari bilik air tengok anak kau dah makan bawang tak kupas dengan gembiranya.. or main alu lesung dengan exitednyaa.. hahaha..

oklahh.. happy weekend sumee..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.