Tanda simptom awal kehamilan 2nd Edition

Leave a Comment
Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Sebelum aku pregnant adik salman ni.. aku selalu baca entry Tanda dan simptom awal kehamilan aku masa ngandungkan salman dulu. Tanda yang aku sempat rasa hanya krem perut cuma macam biasala krem aje perut aku tak yah fefeling laa pregnant bagai sebab paling lambat sejam kemudian "bendera jepun" pon berkibar-kibar dengan jayanya...

So oleh sebab itu lah naluri keibuan aku kuat merasakan ada khalifah kecil dah wujud in my tummy bilaa krem perut aku keep on datang tapi "bendera merah" tak kunjung tiba ...  cuma ada a few simptom yang tak sama macam masa dapat tau pregnantkan salman laa..

Antara simptom yang aku rasa untuk adik baby ni..

1. Krem perut.. cuma tak mengila masa pregnantkan salman laa.. sakitnya mild-mild gitu macam yang aku rasa sebelum nak period..

2. Sensitif pada bauan wangi dan tak wangi.. Semua bau buat aku rasa nak muntah...

3. Jerawat muncul lagi.. cuma tak seteruk masa ngandung salman laa..

4. Penat dan aku rasa mengantuk yang amat.. lagi dasyat ngantuk aku kali ni.. dulu aku ngantuk tidur awal malam jee sekarang kat opis waktu rehat aku mesti rasa nak tidur.. kat umah pon tidur lagi awal sama macam salman gak..

5. Motion sickness aku teruk.. aku menjadi seorang yang mabuk perjalanan.. jadi aku tak suka keluar ke mana-mana.. Masa salman aku suka betul keluar berjalan.. Sekarang nak gi sehingga permas jaya pon aku rasa surrender.. dekat je tu tak sampai 10 minit pon..

6. Angin semulajadi keluar dari badan melalui mulut dan bon*** (opsie) dengan galaknyaa... 

7. badan serasa panas seperti nak demam tapi tak demam terutamanya di petang hari.

8. Ooo yang aku tak alami masa pregnant salman cuma cik nip dan cik b macam sensitif sikit.. yang paling perasan cik nip macam membesar sikit dan tegang aje selalu.. hopefully ni tanda good news laa..

9. Masa salman 6 week aku dah start mabuk-mabuk muntah... kali ni aku start dalam 8 weeks gitu.. cuma masa salman aku tak muntah selalu sangat dan lembik sedasyat adik baby ni.. pregnat adik baby ni memula fasa morning sickness dulu asal makan je muntah... lambat makan muntah.. salah makan muntah... banyak makan muntah.. paling teruk masa weekend.. even dah nak masuk minggu 14 ni fasa muntah still menghantui.. lama sikit fasa muntah kali ni... Takpelahh sebab dengan muntah mama tau adik baby sedang membesar bagai juara kat dalam tummy mama.. Adik baby sihat mama muntah pon takpee.. ngee...

10. Adik baby HATE milo, choco, coklat dan semua benda berasaskan koko... asal mama makan adik baby pasti akan tolak keluar semua balik...

aku rasa tu je kot. hehehe. :)
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.