Medical Kits Baby

Leave a Comment
Assalamualaikum.

Salah satu keperluan yang memang akan aku sediakan kalau travel bersama-sama salman buat masa yang panjang adalah medical kits.. Terutama kalau travel ke luar negara. Setakat ni experience aku travel dengan salman ke luar negara hanya sekali laa ke bandung 5 hari.. Tapi travel ke rumah nenek and atok nun jauh di sarawak dan umah wan and atok di KL pon kira travel jugak la khenn...

Aku senaraikan ikut yang memang sentiasa ada dalam medical kits salman lah.

1. Thermometer
2. Penghalau Nyamuk letrik.
3. Nasal asirator
4. Minyak TYT
5. Vicks
6. Wash cloth 2 helai
7. Napkin baby 1 helai
8. Syrup Panadol of coz la ngan syringe
9. Ubat bontot*.
10. Cool Fever*
11. Kapsul garlic oil*

Begitu sahaja senarainya.. aku akan pastikan siap terpacking sekali dengan barang salman. Masa balik sarawak or KL yang tanda * tu aku tak bawak laa. Tapi masa pergi bandung semua tu aku bawak.. Sebab aku takut nanti aku panic kalau tetiba salman demam. Better bawak then rasa panik tak tentu hala.. lagipon nak jumpa doktor kat bandung susah dan bayaran dia tinggi.. huhu. Tapi kalauu emergency pergi jugak laa.. Alhamdulillah takde jadi apa-apa pon.

Masa nak pergi bandung memang ada banyak lagi yang aku hangkut sekali dengan medical kits papa & mama sekali laa.. nak merantau tempat orang kan. Lain laa kalau tempat sendiri, mudah la sikit..

Ok lah.. aku harap dapat la jadi pedoman untuk korang yang ingin travel..


Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.