New Obsession: Sewing

Leave a Comment
Assalamualaikum.

Current obsession of mine. :P. Macam yang diceritakan last entry my current hobby adalah stalking kain cotton sebab ada lagi kain belum jahit so kena hold napsu membeli dan dan juga tengok  video menjahit di youtube. Sekarang model tetap adalah husna laa sebab belum jumpa lagi pattern baju untuk boy yang menarik hati. Baju girl semua macam best ajee kalau jahit. Lagipon kain yang ada semua corak gegurl kecuali chevron tu macam nak simpan untuk baju salman.. buat baju untuk salman dan skirt untuk husna.. boleh pakai baju matching-matching adik beradik. 1st product hasil keras tangan mama husna ni dress bunga-bunga  yang ada belt hijau tu.. Al kisahnyaa 1st time nak menjahit. Kain cotton untuk dress husna tu aku beli di kedai kain bandar masai tu aje.. harganya boleh tahan jugak laa..rm 19 / meter. Aku beli semeter aje untuk baju husna. Then aku beli lagi 1/2 meter kain cotton hijau. Harga nya dalam rm4/meter kot.. Hihihi kani plain tu murah sebab macam kasar sikit.. tapi kain cotton bunga-bunga tu memang sejuk.. Kedai tu takde pilihan sangat kain cotton. Kain baju kurung biasa yang licin tu ada lah banyak. Tapi dah nama beginner, kain gitu tak sesuai sangat untuk golongan baru nak belajar menjahit macam aku ni. nak potong susah nak jahit pon susah la kot. Nanti dah hebat sikit baru cuba-cuba jahit kain gitu.so layan kain cotton aje sekarang ni..

Kain cotton yang berjaya di rembat. each design 1 meter aje.
Model dengan hasil kerja tangan mama yang pertama


Hasil jahitan yang kedua adalah baju kurung sebenarnya tapi aku takde upload di FB jadi takde lah gambarnya di sini. Baju kurung pertama husna adalah hasil kerja tangan mama.. Yeay yeay.. Kain yang sama macam dress kedua dibawah.. Kain bunga-bunga tu aku beli di angsana JB. Kain ni bidang nya 60 inci. aku beli semeter jugak murah sikit rm16 aje..Kain tu pilihan papa husna.. Balance kain buat baju kurung aku jahit jadi circle dress untuk husna AKA baju amoi.. haha sebab aku dok terbayang cheong sam ajee bila tengok kain tu.. Dah rasmi dah baju dress amoi husna tu sebab dia singkat. ngam-ngam lutut husna aje.. dah namanya balance kain kan.. boleh laa jadi baju basahan dekat rumah.. Aku suka circle dress ni sebab dia nampak flowy gitu.. Next time nak buat labuh sikit..

tengok budak kenit ni suka betul main stokin mama.. abang dia laah yang punggah keluar ni..
    
ini dress circle husna..
 Bila aku up baju husna di Face book ade jugak yang tanya ade bukak order ke.. Sorry sangat.. aku ni beginner aje.. Jahit pon sekadar suka-suka. Hasil kerja pon tak semenggah mana pon. Hehe sekadar kain tu bersambung jadi baju ajee.. InsyaAllah kalau skill dah mantap kalau ada kemampuan masa dan kreativiti mungkin masa akan datang ye.. kalau di izinkan Allah.. Aku menjahit pon dihujung minggu tu pon kalau minggu yang takde assignment menanti. Buat masa ni husna ni kira mangsa fesyen mama dia aje lah sebenarnya.. hihihi. Ok lahh jumpa next entry yee.. Byee

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.