Tak sempat berdebar sangat dah keluar result

Leave a Comment
Assalamualaikum.

Selamat berpuasa.

Aku rasa baru ajee lepas debaran amek exam tengah bersuka-ria merdeka kejap lepas abis exam sambil-sambil happy-happy shopping raya tup tup dapat tau result dah keluar. Macam biasa aku kalau balik ajee dari opis handphone memang tak jengah sangat laa.. kalau nak hubungi aku sila laa call, call aku alert sikit.. kalau sms or WA minta maahap laa memang akan dihubungi semula pagi esok lepas sampai ofis or nasib baik sikit malam sebelum pergi kerja esoknya tu haa..

Oleh sebab itu, makanyaa aku tak perasan coursemate aku bagitau result dah keluar boleh check.. Disebabkan aku baca WA sementara tunggu jem di trafik light makanyaa mak is mengelabah laa berdebar-debar tetibaa nak check result.. Sampai opis lepas punch kad kena tahan plak dengan big boss.. menahan la debar lagi.. kalau ikutkan sampai ajee nak zass masuk ofis on pc check result.. Lepas dari boss masuk ofis baru ingat cable lan internet problem.. Sudahnyaa aku patah balik umah check result.. Alhamdulillah sungguhpun cabaran beno nak tengok resultnyaa akhirnyaa senyum jugaa.. Hilang penat ulang alik ofis-utm.. usung anak pergi taska.. berhempas pulas siapkan assignment. Lame dah tak dapat 4flat, last zaman matrik.. masuk U nan hado 4flat.. dapat 3 pointer pun bersyukur gilaa.. dapat anugerah dekan apatah lagi merasa 2 kali laa anugerah dekan masa 2st degree dulu.. kalau dapat 4 flat masa 1st degree tu mau jugaa aku berlari keliling fakulti bawak slip result peksa macam bawak obor.. alhamdulillah.. akhirnya tersahut jugak cabaran en hubby yang nak wifenyaa dapat 4 flat untuk 1st sem.. baru 1st sem oii.. lagipun aku amek 3 subjek ajee.. kawan aku yang lain amek sampai 5 ke 6 subjek.. memang salute gile laa kat adik-adik coursematee aku ni yang full time ni.. akak korang yang part timee ni terpaksa redho laa amek 3 subjek ajee.. buat assignment sambil mengadap kerja hakiki dengan anak suami... 3 subjek tu pun macam nak gila buat assignment.. belum lagi kerja hakiki yang nak dikejarkan.. dengan mengajar lagi bila mengajar nak kena marking paper lagi.. bila dah berjaya submit assigment memang terasa indahnya dunia.. kalau boleh dikekalkan untuk semester akan datang Alhamdulillah.. cuma sem depan tak tau rezeki aku macam mana.minta-minta bekekalan laa resultnyaa untuk sem-sem akan datang. grad dengan 4 flat alangkah bahagianyaa. rezeki untuk result sem ni amat mengembirakan hati. Dapat tau pun sehari sebelum birthday aku.. kira hadiah birthday jugak laa ni..

Apepun result ni belum sahih lagi.. katanyaa result tampal.. aku pun tak tau istilah tampal tu nape.. betul ke tak namanya istilah tampal tu aku pun tak tau.. kawan aku cakap gitu aku ikut laa.. kalau salah diaa salah laa aku.. katanyaa result awal ni belum sahih sebab belum diputuskan senate.. dalam tempoh ini kalau ada student yang tak puas hati dengan result diaorg makanyaa boleh laa jumpa lecture minta semakan semula ke.. sebab kawan aku kata dia pernah buat.. dari result A- dia dapat A sebab bila jumpa lecturer dia dapat tau result dia kurang 2 markah nak dapat A.. rezeki masing-masing.. Morale of the storynyaa assigment buat sehabis baik.. boleh membantu untuk gred yang baik.. dan jangan tangguh-tangguh buat assigment.. kalau tak terkejar-kejar laa nak buat asignment macam sem ni.. padan laa muka aku..

Apapun memang lawaklaa aku boleh assume lepas raya laa result keluar.. memang takdelaa sem ni adegan menghitung hari result keluar.. tau-tau gred dah ada.. tak sempat berdebar sakan aku macam berdebar nak amek peksa ritu.. agaknyaa lepas raya kot baru result yang sahih keluar..

Anyway.. tahniah laa pada kengkawan yang dapat result gempak.. ramai lagi yang dapat aku rasa sebab semua hebat-hebat belaka adik2 coursemate aku ni.. Apapun Alhamdulillah.. syukur pada Allah.. dah selamat dahh aku bagi tau ayah aku result 1st sem anak dia ni.. dulu asal result keluar je call mak bagi tau.. sekarang call ayah je lahh.. biarpun ayah aku kadang tak faham dan tak dengar sangat menda apa laa dapat 4flat yang anak dia terkinja2 bagitau masa call ni..(bukan dia boleh tengok aku terlompat gembira) tapi dengar kalimah alhamdulillah baguslah tu dah cukup-cukup bermakna.. dengan suami jangan cakap laa siap tuntut hadiah.. kikikiki..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.