No more weeks, kita counting days

2 comments
Assalamualaikum.

Ade 6 hari lagi ke duedate.. baby sedap duduk lam tummy ye sayang..? mama dah tak sabar nak jumpe awak ni. Papa pon dah bising tanye bile mama nak deliverkan awak ke dunia.. ke awak nak kasi can mama makan macam-macam dulu before awak keluar ni sayang??

Hari dah tak dapat nak counting weeks dah.. no more weeks to count tinggal days. 6 hari lagi ke due date.. Hari ini last checkup di KKIA, awak nak ikut belah mama ye sayang, mama side sume duk lam tummy cukup-cukup sampai due date.. kalau ikut papa side sume keluar awal-awal. Papa pon keluar awal. Supposedly aku hari ini mc, tapi dek kerana kerja yang aku suka tangguh-tangguh untuk buat akhirnya aku balik rumah pukul 3 petang jugak. macam alang-alang je kan? pergi kerja jugak sebab esok nak start cuti dah la.. malas dah nak pergi kerja. Tapi kalau aku pergi kerja jugak esok atau lusa tak tau la.. itu pon kalau tak beranak lagi laa.. hehe. Tapi semua dah setel dah tadi, cuma bos aku out station aku just tinggal notes je.. Staff aku dah pesan siap-siap jangan tutup HP. Tapi esok aku ade kelas pukul 10.00 pagi. Aku datang kelas jelah kot esok.. kesian bebudak aku ade 1 topik lagi nak kena cover, risau jugak kalau yang take over kelas aku karang tak ajar subjek yang sepatutnya ajar topik lain pulak.. plus aku nak bagi jugak contoh soalan yang selalu naik masa exam nanti. Untuk ulang kaji.

Tapi elok jugak aku datang keja jugak arini walaupon mc, tengahari tetiba kak niza datang bagitau yang ade ex-student hantar kek. kek secret recipe gitu.. haihh la budak, sesusah je.. aku acah-acah je aritu, gurau-gurau dengan student macam selalu.. baby cam tau-tau je mama kalau datang keja akan dapat kek.. dikuatkan jugak hati mama nak masuk ofis dengan niat murni nak siapkan keja.. rupanya Allah balas dengan secret recipe, langkah kanan.. dapat my old time fav choccheese dan kek ape ntah.. ye aku dapat 2 jenis kek.. patutlah hati nak sangat pergi ofis even dapat mc. mc sehari je pon. sudahnya balik pukul 3 tak serupa mc pon. tapi hati lega.. boleh beranak dengan suka ria.. eh eh engkau.. belum tau sakit bersalin lagi camne sesedap je kate bersuka ria.. aku tak pasti bahagian aku macam mana.. tapi doakan ye.. mudahan dipermudahkan, mohon didoakan juga agar baby dan mama selamat dan sihat. amin...

So today, 39 weeks 1 day down.. 6 days to go!!

kenape lah yakin sangat 6 days to go.. ade je orang overdue kan?? Jawapan.. aku preggy suspect kencing manis dan on diet.. sticker kaler kuning.. wahahah. so tak leh lebih dari due date.. hehehe. tak bersalin lagi, pagi 9 April 2013 aku akan serah diri ke hospital..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 comments:

  1. Wah mesti berdebar debar and excited nak dpt baby. Semoga dipermudahkan proses bsalin n selamat berpantang ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin.. thanks lily sangat berdebar dan exited.. hehehe :)

      Delete

Powered by Blogger.