Salman Faris 1st Aidilfitri

1 comment

Sambutan hari raya pertama salman faris. tahun ni raya rumah in laws je. Meriah sebab semua adik beradik hubby balik beraya rumah in laws.. tahun depan semua yang dah kawen akan raya rumah in laws masing-masing la yakni salman faris akan balik beraya di bintulu..

Mama tahun ni tak solat raya sebab kena tunggu salman faris bangun and mandikan & siapkan budak busyuk ni. Salman faris ada baju melayu johor uollss.. anak johor kena samangat pakai baju melayu johor.. comel sangat anak aku weeiii pakai baju melayu.. kikiki (silalah korang muntah aku puji anak sendiri).. ni laa baju kaler lilac yang aku bgtau tu ala2 purple tapi kadang tengok cam pink pon ade baju aku lebih ke purple laa.. tapi belasah la labu janji sedondon gitu anak beranak di pagi raya..

Raya tahun ni kami berjalan jauh sampai ke utara sana haa.. banyak tempat jugak lah raya.. KL-Seremban-Rembau-Chembong-Sungai Buluh-Jeram-Klang-Pulau Indah-Bukit Mertajam-Sungai Bakap dan paling tak tahan beraya ke bukit bendera kau.. huhuhu.. pestime salman faris g bukit bendera.. cantek gak eh bukit bendera.. suke sangat, udara pon sejuk biapon taklah sampai takat pakai baju sejuk.. heheheh.. selesa, salman faris masa que nak naik je nangis sebab penang panas gile.. aku pon pakaikan dia baju yang boleh tahan jugak la tebalnya.. dalam perjalanan nak naik dalam tren tu dia senyap sebab tren kan aircond, sampai atas udara dah nyaman so dia tak nangis.. 

kiterorang pergi sekejap je penang.. 12 tghmalam sabtu bertolak ke penang balik KL pagi ahad.. join jugak la jem nak balik KL dari utara tu.. salman faris nyenyak tido sebab penat beraya jauh.. aku gamble abes  bawak salman ni keluar memalam.. huihhh.. nasib baik takde ape.. mulut aku tak putus doa selawat zikir taknak ade benda bukan-bukan berkenan kat anak aku.. minta dijauhkan Allah amin.. wan dia pon sama, tiup-tiup doa kat telinga diaa.. heheh

Sampai KL petang kami sambung raya ke damansara n ampang plak.. on da way balik JB singgah yong peng plak.. perghh bukan main anak aku beraya sakan berjalan wat collection duit raya. hari ini laki aku kata nak pergi bank islam masukkan semua duit raya dalam tabung haji salman.. topupkan sikit bagi genap.. sabtu ahad ni wan datang dari KL untuk g kenduri kawen anak kawan dia kita sambung wat collection raya lagi ye salman.. weekend depan lepas gaji ingat nak ke KL balik tapi kali ni ke rumah mak long laa..

anak aku baru 4 bulan tapi semua kata badan semangat..muka lak banyak muka aku.. hhahahaha.. sian la papa.. muka bulat kulit putih hidung tak berapa nak mancung ikut mama la kan salman.. raya ni aku gunakan sepenuhnya bag storksak tania aku. sumbat segala benda barang aku dan salman kat dalam.. berguna jugak ehh.. takde rasa membazir.. nak tukar pampers dalam kereta yang bergerak pon bolehh..kena buka tingkap la bagi haruman produk salman keluar dan tidak mengganggu penumpang di dalam hahahaha..

Ok tu je la kot cerita raya salman buat kali ini.. Jadi selamat hari raya semua.. maaf zahir batin.. Happy beraya!!

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 comment:

Powered by Blogger.