Al kisahnyaaa.. berbloging itu..

3 comments
Assalamualaikum.

Apa khabar, macam mana naik kerja lepas raya? ada yang cuti sakan seminggu ke?? Mane tau kan ade yang cuti sakan.. hehehe..

Jarang bebenor aku cerita kisah lain yang bukan berkisarkan tajuk baby or pasal salman faris kan. Tak nak lah kalau ade yang tak berapa nak suka dan keluar statement 'macam dia sorang je ade anak' hehu, aku tunggu 3 tahun baru dapat salman so mahaapkan le ke"exited"an aku mencerita hal anak teruna yang baru sorang tu. Kalau sapa-sapa ade terasa hati aku mintaa mahaapp sangat-sangat yee.. especially kalau ada yang tengah ttc.. Aku doakan semoga Allah kurniakan zuriat kepada korang.. Amin.

So hari ini nak cerita hal aku. Siapa-siapa yang baca blog aku dari sebelum kawen mesti tau aku ade blog lain sebelum ini. Belog tu dah arwah dah, kerana.. kerana aku tension tak mengandung-ngandung lagi. Hehheh.. tetiba teremosi bila baca blog orang pregnant dapat baby.. tapi dalam pada takde blog tu aku baca juga blog orang, cuma aku dah takde stori nak di blogkan.

Wujudnya blog ni bile aku sedar yang aku nak bercerita, bila kau dah sampai tahap tepu tak tau nak share mana, mula la tangan gatal nak meniap entry, plus aku macam dapat balik aura keseronokan berbloging. Tapi takde lah tahap nak update entry setiap hari.

Dulu aku suka bloghopping ke blog-blog orang, tinggal jejak aku paste link dalam blog kira macam follow laa. Sekarang ni, jarang jugak la nak berblog hop, aku baca blog yang ada dekat link aku je, tak tinggal jejak dan agak kemalasan nak paste link dalam blog aku. Macam leceh lak aku rasa..

Namun..

Kebelakangan ini, sering kali blog yang ada di link aku ni jarang benor update blog.. Kenapa.. why.. why why whyyy.. korang. Nape jarang update? aku tunggu bahan bacaan daripada korang setiap hari tau. SETIAP HARI! Ok tipu, kadang sehari suntuk tak on pc ofis kerana meeting dari pagi ke petang. Jadi HAMPIR setiapp hari aku tunggu.. kerana perkara pertama aku buat lepas on pc adalah bukak FB, Blog, Email yahoo, email jabatan dan TMS (kadang-kadang Hrmis).. Sering kali terlintas di hati setiap kali bukak blog, alaaa takde sape update blog or ala ade sorang je update (sambil tangan laju-laju klik link). Kalau ada pon sorang dua je yang selalu jugak laa update, tapi sorang je mane cukup untuk memenuhi hawa napsu membaca aku ni. Huhu. Kesian aku, tapi siapa suruh malas berblog hop kan. Jadinyaa aku mau memulakan misi berblog hop mulai hari ini, sambil-sambil meluaskan kuasa  jaringan sosial blog aku jugakk.. hehehe.

Walaupon aku pon sama macam korang, kadang-kadang jarang update blog, tapi korang-korang laju-laju laa update blog ehh. ok.. hikhikhik, kerana aku memerlukan ilham dari entry-entry mu bebeh.. sekarang orang jarang update aku dah tak tau nak update apee.. ada cerita pasal salman jee.. huhu..

Macam ape je paksa orang update blog khennn..

hahahah.. Sekarang dah muncul balik penyakit suka google blog dengan keyword "UPT Positif" hahaha, macam syok je baca al-kisah orang baru dapat tau mengandung. satu lagi "bride to be".. hahaha..saje mengimbau kenangan lama.. ade-ade jee.. Ngeh ngeh ngeh..

So kalau ade yang follow blog i please drop ur comment here ehh.. meh exchange link :) Aku tengah rajin dan bersemangat waja ni! Heheheh.. Memperbanyakkan bahan bacaan.



Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

3 comments:

  1. Sue i pon byak follow blog org sbb some of them jarang update. Tapi bila sume org rajin update, x terkejor i nk membacanya. Keep up writing about salman :-) i learn a lot frm ur writing.

    ReplyDelete
  2. kannnn..betul sgt..sama mcm i...link kat tepi blog tu, bderet2..kenalan2 zaman bride to be...tp kebanyakannya mls nak update, maka kurang le bhn bacaan i...nak letak link baru, malas..hehe...
    jd, caranya, kita pergi blog sorang dua yg selalu update, klik je blog org lain dr list derang...senang..
    pastu lupa blog mana yg best yg pernah baca hari tu.pastu tkial2 cari balik...huuu

    ReplyDelete
  3. google keyword deko2/ organize rumah..hehe suggestion aje

    esp mak2 ni malas/ xde masa nk update..keje rumah, keje opis, jaga anak..huhu berderet..blog jatuh no belakang2, dpt update pun time lunch hour / kat rumah time tgh2 malam/ pagi2 buta

    ReplyDelete

Powered by Blogger.