Simple Make Up vs Heavy Make Up

Leave a Comment
Assalamualaikum.

Korang buat ape tu? Tetiba rajin plak nak update secara berganda plak hari ini... Mood baik sudah mari.. Kali ni aku rasa nak cerita hal make-up.. Sebagai perempuan sejati, biarpon aku bukan hari-hari tepek make-up ke mukaa.. aku sebenarnyaa suka make-up. Suka laa tengok muka sendiri cantik.. Wahahha... Kalau orang make-up kan lagi sukaa sebab comfirm laaa orang tu reti nak make-up.. Aku setakat simple-simplee boleh laaa.. Setakat pakai faundation dimuka biar hilang celaa.. tepek bedak untuk effect flawless.. pakai eye liner bagi membesarkan mata sepetku.. pakai blusher then pakai lipstick biar nampak seri tu retilaaa... Pakai eye shadow aku tak reti sangat.. kadang menjadi.. kadang aku jadi mcam hantu mak limah plak.. soo selalu aku skip bab eye shadow.. kih kih kihh... Kunun-kunun natural beauty laa sangat khennn... 2 gambar dibawah gambar makeup simple aku. Wahahah kejap jee make-up ni.. Takde lama-lama ponn... Nama nyee mak-up ringkas so korang takyah gedik tanya aku tutorial bagai.. Sebab aku gerenti korang pon terer sangat make-up cengini.. Heheh

Hoho ni nampak lagi seri make-up sebab baru nak keluar kan...

Ni dah sampai akhir majlis dahh salman dah keluar tangan nak cekau orang dah
Nape aku suka simple make-up.. Kerana simple make-up akan menunjukkan rupa dan wajah aku.. Bukan aku tak pernah heavy make-up bagai.. Nak kawen mesti kena make-up tebal-tebal kann.. Dengan make-up tebal aku tak nampak muka aku dalam cermin.. Bukan dalam cermin jee nanti bila jumpa orang mesti akan kataa.. Waaa lain nya mukaa.. Comfirm akan jadi macam muka orang lain.. nak tengok?? Jeng jeng.. Tebal gilaaa make-up aku..




Tapi lain orang lain kegemaran teknik make-up.. Kan??  Aku mungkin suka simple.. Tapi mungkin korang suka makeup tebal.. Ada yang langsung tak suka makeup pon ada.. terpulang laa pada diri korang masing-masing.. sekarang nak beli alat make-up semuanyaa berada di hujung jari.. pelbagai jenama ada. Tapi ingat, beli makeup pilih lah yang terbaik dan berkualiti contohnya korang boleh beli alat Make Up di ZALORA Malaysia ni haa... Senang.. pilih-pilih... klik-klik bayar then tunggu abang posmen sampai dengan senyum lebar sampai telinga.. :).. Hehehe.. Cer cepat klik. meh kita membeli bersama-sama di ZALORA.. 
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.