White Studio Photography di Pasir Gudang

2 comments
Assalamualaikum.

Lama tak menaip di blog ni hah. Nak kate busy sangat tak jugak.. Sindorm kemalasan tu sentiasa ada. Bila ada anak kecik ni, bila ada masa terluang memang tidur aje laa.. berehat. Hikhikhik..

Ok lah, kita acah acah mukadimah sesikit, kendian meh laa ke topiks asal sepertimana tajuk.

I always have a thing dengan whitestudio photoraphy.. agaknya suka gambar super clean bersih suci kot.. aku taknak photo-shoot gambar tepi tangga, or berlatar belakang pemandangan dalam rumah, or tetiba latar belakang gambar dalam hutan. Tapi kalau korang suka takpe laa.. aku ingat lagi dulu ayah aku pernah mempersoal nape warna putih ajee takde background masa 1st time aku berphotoshoot di whitestudio dengan my family raya tahun lepas.. kali pertama buat aku dan kali pertama jugak untuk family aku.. aku pon tak reti nak jawab apa masa tu.. yang penting aku suka hasilnya..

Ok lah, untuk sesi gambar raya tahun ini aku takde sesi gambar atas sofa.. tak menyempat dan takde masa..terkejar ke sana kemari ajee, gambar aku ngan laki aku pon takde, gambar dalam kereta lagi laa tak ade, masa masih anak sorang dulu ade laa gambar tetiba anak baru dua orang terus takde gambar. Ade gambar laki aku ngan salman aje.. aku ngan husna nan ado.. huu.. sian husna dah laa 1st time raya..

Memula cadang nak amek gambar ngan famly husband semua, ingatkan kali ni semua turn umah mak mentua aku sekali ade 2 adik beradik hubs aku lak takde.. so rasa tak syok plak, sib baek lom canang lagi 1 family.. So aku decide amek gambar our small family aje laah tahun ni bila dah balik pasir gudang nanti.. kebetulan memang kami takde gambar sefamily lagi.

So sekembalinya kami ke pasir gudang, aku pon google "Whitestudio photograhy pasir gudang" .....

tadaa.. keluar la link ke Picturesque Photo Studio. klik untuk ke FB dia ok..


terus aku waaaaa.... ade whitestudio di pasir gudang. Aku prefer pasir gudang sebab dekat ajee tapi kalau takde pon aku cari yang kat JB aje laa.. laju-laju la klik link nak tengok hasil and nak tanye harga berape.. tapi tak perlu tanyaa bila aku scroll aje page tu sesambil tengok hasil-hasil bagi aku cantik dan mengagumkan aku terus nampak gambar ni...





wahh seratus sahaja.. murahnyaa.. tak kisah laa masa tu takde gambar canvas ke ape.. hanya ada pakej 1x8r & 5x4r atau 10x4r printed with all picture taken dalam bentuk cd, yang penting ada gambar raya.. so aku apa lagi lahhh terus tanya ade lagi tak pakej ni melalui private massage FB.. masa aku tanya kat fb ni masih awal raya lagi.. means baru raya minggu pertama. cadangnya nak pergi hujung minggu, malangnya hujung minggu ade slot orang kawen plak, plus hari kedua-dua both aku n hubby free hanya hari sabtu sebab cuti hujung minggu aku jumaat & sabtu, tapi cuti hujung minggu hubby sabtu & ahad.. hubby aku plak hari weekdays memang bizi aje manjang balik lambat.. aku plak takut amek gambar lewat sangat both babies jadi cranky plak.. jadi rancangan nak amek gambar ni terhold until la minggu last raya. itu pon aku dah beri peringatan kat hubby setiap hari supaya tak lupa and balik awal dihari kejadian..

Aku tanya .. usha lalu FB, tapi book slot aku Whatsapps je.. senang.. abg fuad photographernya pon sporting.. hikhikhik.. lepas solat maghrib kami anak beranak pon gerak la.. dekat aje ni dari rumah. area shoplot taman kota masai.. landmark dia dekat dengan stesen bas dekat taman kota masai tu atas klinik 1 malaysia. masa cari tu berpusing jugak sebab kami tak berapa nak familiar dengan kawasan kota masai ni, lagi la pergi malam dan kebetulan signboard klinik 1 malaysia tu tak berlampu plak.. nasib baik akhirnya jumpa. :)

Sesi pengambaran adalah sangat memenatkan, bukan penat sebab banyak posing ke ape.. sebab salman dah buat studio tu macam rumah dia sendiri.. plus dia takut dengan lampu studio tu. Nasib baik laa abang fuad photopgraphernyaa rajin melayan.. Sabar aje dengan karenah salman sebab husna masih baby yang tidak mengerti apa-apa.. mama tala aje muka dia ke depan dia tengok aje ke depan dengan pelik.. salman laa yang bikin mama geram.. Pakai songkok taknak, suh tengok depan taknak, suh duduk nak berdiri, bila berdiri nak turun, bila turun start berlari plak.. adoyai.. a few picture yang di capture yang tak jadik.. ade je tukang spoil gambar.. ala-ala behind the perfect picture gitu..

ni semua tak ready kecuali mama

ni mama and salman dah ready, papa n husna tak pulak
ok ni mama n husna plak tak ready


oo my husna dah ngantuk dah masa ni cuma dia tak cranky lagi
until dapat capture gambar ni..
actually gambar ni pon tengah bergelut ngan salman, nasib baik laaa cun terus print 8r
suka gambar husna masa ni.. cecemol anak dara mama.. salman dar start keluar aura boboiboi diaa..
Kesimpulannya dengan nilai rm100 aku puas hati.

Siapa warga pasir gudang dok cari-cari proffesional photographer bleh terjah link aku bagi kat atas. very recommended!! nak amek gambar kawen, gambar tunang, gambar newborn, gambar event semua boleh.. bajet kurang boleh runding dengan abang fuad kot haha pepandai je aku.. abg fuad mesra alam betul anak dia pon boleh layan salman main game kat tab jugak.. selain latarbelakang white, background lain pon ade.. korang tanye sendiri eh.. prop-prop pon ade kalau korang tak nak nampak kosong.. tapi kami suka gini.. :)..

Contact no:
Abang fuad - 013-713 1775
Website: http://www.picturesque.my/

Alamat studio:20-1, Jalan Tembikai 5, Taman Kota Masai
Pasir Gudang, Johor, Malaysia

InsyaAllah nanti birthday Salman & husna nak minta abang fuad amek gambar lagi.. shoot and burn pon insyaAllah boleh..

p/s siapa baru bersalin or akan bersalin dan pantang di area pasir gudang, abg fuad ada buat promotion shoot and burn free tapi dengan syarat newborn laa bukan yang dah umur sebulan or dua bulan or 4 bulan macam husna.. free ok free.. hanya bayar kos pengangkutan aje.. mane nak cari oii barang free.. cecepat call abang fuad untuk tawaran menarik ini.. ai is terlepas peluang ini sebab masa tau husna dah 3 bulan masa tu..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 comments:

Powered by Blogger.