IUI dan Rumah

Leave a Comment
Tak tau nak definisikan perasaan, nak kata sedih.. tak nangis. nak kata pasrah pon tak jugak. Redha paling sesuai kot. Cycle ni adalah last chance nak IUI untuk sebelum raya ni. Time puasa memang takde lah doktor nak suh wat IUI kan. cane hubby nak kuarkan sperm time bulan puasa, batal lah puasa dia, hikhikhik. So nampak nya kalau bulan ni pon tak berhasil cuba natural dulu la untuk 2 months. cycle lepas raya baru try lagi untuk IUI lagi.

TVS day 12 aritu menyaksikan hanya sebiji je telur yang membesar dengan jayanya. yang lain paling besar pon 8mm, so dengan itu doktor kata usaha natural dulu lah. mane tahu ade rezeki. suami pon sekarang tengah makan set lelaki biodex, tapi tak tahu ade perubahan tak makan set tu, baru je makan, tak abis lagi satu set. Doktor bekalkan dengan pregnyl je untuk cucuk supaya telur pecah dan boleh bersama lepas 36 jam.

Sementara tengah rest dari ubat-ubatan doktor ni suami pon plan suruh ambek sama-sama set lengkap biodex sampai sebelum next IUI ni.. tapi dia suh start bile cycle ni tak berjaya. betul jugak lah kan. logik, set tu dah lah mahal.. hopefully dalam folikel yang membesar cantik ni ade lah telur nya.. angan-angan untuk dapat present birthday terindah tu tak leh letak tinggi sangat la gamaknya. sekarang bile dengar orang mengandung boleh senyum je, dan bila di tanya aku bila lagi, jawapannya insyaAllah next time rezeki aku pulak. aku pikir-pikir nanti stress pulak walaupun hakikatnya aku memang berfikir pasal tu, ni tengah menaip blog ni maksudnya tengah terpikir la ni. hahaha.

Owh bagi yang tertanya-tanya kos, setiap kali buat TVS akan dicharge RM10, then akan ada consultation fee RM20. so kena bayar RM30 je. :D Murahkan?

Ok cukupla dulu kot cerita pasal IUI. Sekarang cerita pasal rumah pulak. Alhamdulillah Isnin lepas, dengan jayanya Homelife menghantar dua wardrobe yang telah dibeli masa furniture fair dekat Persada Johor yang lepas. dah 2 malam dah ni menyusun pakaian di dalam almari. Lagi besar almari aku rasa lagi macam tak cukup ruang nak letak baju. hahahah. dikira logik akal, baju aku ngan laki aku cukup je untuk wardrobe dalam bilik kami yang panjang nya 8 kaki itu, tapi tak cukup jugak aku dengan gila kuasanya pon menyusun jugak baju di dalam wardrobe bilik tetamu. aku dah ambik gambar tapi kabel camera pulak tinggal kat rumah. so korang layan lah dulu entry tanpa gambar ni. hahah.

Cermin dan dining table dah sampai dah sebelum ni. Alhamdulillah bila di ikutkan pondok kecil kami telah lengkap sudah. Laki aku kata opis dia tunggu tahun depan lah baru setup. Sekarang aku letak meja banquet dan kerusi yang dulunya meja makan kami sebagai meja kerja dia. Aku request untuk beli rak buku since buku/novel aku yang melambak itu memerlukan tempat untuk diletakkan. sekarang semua dok dalam kotak lagi. Tu pon laki aku kata tahun depan.

Ok.. last sekali, berita happy untuk hari ini. Boleh aku senyum sampai petang camni :D




Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.