Family Wedding

1 comment
Assalamualaikum.

Haha, 2nd entry for today. :D

Actually im so happy coz my only cousin akan melangsungkan majlis pertunangan pada 15 November ni. Oh sukanya. Cousin aku ni adalah satu-satunya anak (tunggal), perempuan arwah mak usu aku, satu-satunya adik kepada mak aku yang se emak dan se ayah. :). Arwah makcik aku dah meninggal dunia dah 2 tahun lepas.

Aku tak pernah kenal pon siapa boyfriend atau bakal tunang cousin aku ni, rupanya orang sabah dan merupakan bekas kawan seuniversiti cousin aku. Aku tak call mak aku lagi pon nak tanya pasal ni, cousin aku kate sume dah tau cuma tak heboh je. Patutla tangan aku rasa gatal sangat nak buat bunga telur or bunga dulang serta gubah hantaran. Hohoho. Siap post status dalam private group family aku tanya kak ngah, cousin dan adik aku takde sape ke nak kawen dah, aku dah gatal tangan nak buat bunga telur. tup-tup cousin aku yang reply dia nak getting engaged soon. OMG!!

Dah lama famly aku tak involve secara langsung dalam majlis kahwin ni, Org kata Family Wedding. Family wedding paling latest adalah majlis perkahwinan aku yang hampir menjejak usia tiga tahun ni hah. Lame kan? Adalah family lain yang kawen tapi kami datang sebagai jemputan je, bukan yang jadi keluarga pengantin perempuan yang bakal sibuk itu ini di hari-hari menjelang perkahwinan. CUMA.. cousin aku tak tau bila langsungnya wedding tu. aiseh, mintak-mintak masa tunang tu decide la bila majlis ni, cuma aku request kat cousin aku, janganla buat bulan 4, aku nak bersalin dalam pantang lagi. mak buyung dah tak sabar nak start buat bunga telur ni. Ni pon dah sibuk menggoggle design terbaru bunga telur ni.

Dulu aku kahwen , bunga telur malam nikah, bunga dulang gold dan bunga dulang putih aku buat sendiri, semua masih tersimpan dirumah kecuali bunga telur la dah bagi orang. hehehe.

Owh tak sabarnya.. Aku rasa macam nak start sekarang je sebenarnya.. tapi tak tau la tema cousin aku tu macam mana.. ehehhe..

Oklah, tu je la kot nak share keterujaan aku. Dulu aku pernah bagitahu kazen dan kakak aku yang aku akan sponsor kek kawen kalau diaorang kahwin, kalau diaorang sudi insyaAllah aku tunaikan. :). Entah ingat lagi ke tak diaorang berdua tu. Entah-entah aku je ingat diaorang lupa.

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 comment:

  1. This website was... how do I say it? Relevant!

    ! Finally I have found something that helped me.
    Thank you!

    Also visit my web-site http://wiki-grenoble.tmp02.haisoft.net

    ReplyDelete

Powered by Blogger.