Botol susu oh botol susu part 2

1 comment
Assalamualaikum.

Remember aku pernah memeningkan kepala sendiri dengan isu botol susu sewaktu pregnant dulu? Now aku rasa nak gelak bile baca balik entry tu? cam what a silly problem.. kikiki. tu pon nak meroyan tak tentu pasal. hikhikhik.. now aku dah tak kisah dah nak beli botol ape.. since dah nak 6 bulan.. orang kate botol bpa free pakai 6 bulan aje aku pon bershopping botol malam semalam, kebetulan ada aeon member fiesta. so aku pon membeli 2 botol dengan harga rm17 sahaja. Yang penting BPA free.

I sebelum ni sangatlaa risau kalau anak aku rejek botol susu. Nak certain botol jer. Lagi haru kalau nak botol harga puluh-puluh.. Or tak sesuai nak banyak botol. Salman sebelum ni dari lahir guna puting mam. Then aku tukar ke puting piegon bila aku hantar salman ke taska bila masuk kerja. Kalau ikutkan umur salman yang nak masuk 6 bulan should be aku dah tukar puting 2 kali. mesti korang tau nape kan? bagi yang tak tau sebab puting kena tukar setiap 2 bulan sekali.. so aku bakal tukarkan puting salman buat kali ke 3 bila dia dah 6 bulan nanti..

Now aku rasa dah tak payah pening pon nak guna botol ape, aku belasah je beli mana-mana botol as long as botol tu wide neck. since puting salman aku pakai jenis peristaltic plus yang hanya sesuai dengan botol wide neck. cuma puting tu harga agak lah mahal sikit compared tu puting biasa. RM24 untuk 2 pcs. So 1 pcs  RM12.. cuma bila ada sale dapat murah laa.. aku selalu beli masa ada sale je, dan masa aeon member day, tak pernah plak beli bukan masa sale or bukan aeon day.. dapatlah kumpul point dan sekali selit dengan barang keperluan lain sampai nilai RM100 dapat RM10/RM5.. kan berbaloi-baloi gitu..

Jadi aku punya conclusion berdasarkan hipotesis sendiri (kalau tak berkesan pada korang, mahaplaah yee) yang penting puting botol susu, bukan botol susu. hahaha belasahlah botol susu apa nak pakai sekalipon yang penting puting nya baby kena serasi. kalau tak sesuai puting A, tukar puting B, bukan beli botol B, pakailah botol A untuk puting B.. jimat kos.. sekali lagi aku nak gelakkan diri sendiri, naif nye aku dulu, takper 1st time jadi mummy..  nasib baek salman bukan jenis memilih puting, belasahlah mak dia nak tukar puting ape..jadi takdelah berlaku kisah tragis mama memilih botol susu sesuai untuk salman. mintak-mintak adik salman pon anak yang soleh/solehah macam salman gak nanti. Sayang baby yummy mama..

Ok sekian entry merepek meraban dari aku.

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 comment:

  1. Su, size leher puting tu sama ke i.e boleh muat untuk semua jenis botol ke?

    ReplyDelete

Powered by Blogger.