Cawangan Butik Online Bandar Baru Uda Johor Bahru

Leave a Comment
Assalamualaikum.

Warga Johor Bahru sila jerit YEAY!! Alhamdulillah dah kurang jeles dah dengan warga KL Bangi dan Shah Alam.. Tapi tetap jeles sebab Elyashazleen takda cawangan dekat JB.. T__T.. EDZ pon takde..

Tapi sila bersyukur sebab semua butik online yang best-best dah berkumpul 1 tempat di Bandar Baru Uda. Aku baru tahu, sila boo aku :D... Tak kisah laahh kena boo yang penting aku puas hati boleh shopping sini. Sekali harung boleh masuk banyak butik tinggal sedia duit aje, tunggu aku lepas pantang nanti aku nak terjah sini lagi untuk menghapdate baju di dalam wardrobe. Hehe.. ala nak jadi mama fashionista laa kengkonon.. Berangan dulu boleh laa sekarang..

Alkisahnyaa bermula bila aku nak cari baju lagi untuk majlis kawen adik ipar aku. Memula search online, dah lompat dari satu page ke page yang lain, baru aku perasan yang ehh banyak jugak yang dah bukak cawangan dekat JB rupanya.. So one fine day, memula hajat nak pergi kipmart beli barang basah nak masak nasi ayam, tetiba semasa borak-borak dalam kereta on da way nak ke kipmart, aku keluar topik yang baju melayu lahki aku dan salman belum beli lagi. Aku tanya nak tempah ke nak beli siap. Being may husband aku tau dia mana suka pakai baju beli siap ni.. seingat aku baju dia semua custom made aka baju tempah.. Lagi laa dah tau kedai uncle yang tempah boleh siap dalam masa 2 minggu.. 2 minggu kalau nak dekat raya tau.. kalau bukan raya agaknya lagi cepat boleh siap.. dari topik nasi ayam terus tukar topik baju.. Nak beli baju laki aku dan salman baju aku kena cari dulu sebab baju aku ofcoz laa baju siap sedia ada.. Jadinya aku pon cakap, apa kata kita pergi BBU banyak butik online dah bukak sana.. So laki ahkak setuju terus cancel nasi ayam, mari kita zasss ke BBU.. tapi kami balik jap tukar baju dan bawa susu dan pampers extra salman.. Bile sampai aku dah tak menyabar nak shopping ..kemain banyak kau butik online dah bukak cawangan dekat JB, semua berkumpul satu tempat..

Tapi tulah kelemahan shopping baju dengan warna dah fixed ni, lagi laa warna yang agak spesifik bukan kata biru ke boleh pilih biru tua ke biru muda.., merah ke boleh pilih warna merah apa2 sekalipon asal merah,, kuning kee, hijau kee... ungu kee.. boleh pilih dark blue or soft blue, baby blue.. uwaaa rasa nak nangis jee lagi2 mak buyung masa majlis dah cukup bulan.. ada baju warna ngam, design cun,, perut tak lepas plak..kalau 7 bulan dah tak lepas apatah lagi 9 bulan nanti.. huuhhuuu T__T.. Mane nak cari warna turquoise.. preferable dress :( nak kasi lepas perut.. baju kurung memang no no laaa.. Jubah lahki i tak berapa nak gemar i pakai jubah.. Aku dah terjah dari 1 butik ke 1 butik.. siap pusing 360 cari warna turqoise bile takde cecepat keluar.. kadang tak sampai 5 minit dah keluar balik.. Paling senang aku tanya jurujual, dikk warna turqoise yang agak2 perut ahkak ni lepas nak pakai ade tak. Bile dia jawab "tak", ok dik, TQ... Senang cerita.. mak buyung pon bukan leh berdiri lama sangat carik baju, sempat jugak sekali dua duduk rehat dalam butik, kau ada masuk-masuk butik terus duduk? Hahaha.. aku lahh tuu..

Sudahnya aku beli dress kaler merah.. memula nak beli kaler lilac, tapi teringat yang dress EDZ yang baru aku pakai sekali tu pon warna lilac aku beli warna lain pattern dress sama.. RM60 aje kau.. Murahan.. Bila dah agak-agak macam tak jumpa baju pilihan hati, dalam pada nak balik ke kereta tu aku ternampak habibi by alkenali.. Aku teringat yang aku nak beli Inner Neck Anti Tembam dia.. soo aku pon ape lagi ajak laki aku masuk, konon nak beli inner neck aje.. sekali keluar dengan blouse dan skirt sekali.. Haha.. warna mint green yang aku ingat warna turqoise. Tapi boleh laa tu warna pon lebih kurang turqoise jugak, laki aku pon dah beli baju warna tu untuk baju melayu dia dan salman.

Dalam kereta masa balik, keluar penyataan "mama nak buat wardrobe clearence lepas pantang sebelum naik kerja".. lahki ahkak senyap ajee.. kihkihkih tapi dia jugak yang suh aku clearkan wardrobe, penat dok mendengar bini kate takde baju kalau nak keluar..  Hehe, nanti boleh shopping situ lagi. raya pon boleh cari baju raya kat situ gak.. Ada banyak baju yang mama geram aje tengok tapi pendam rasa aje sebab tak guna beli sekarang, tunggu nak naik kerja nanti baru beli.. 

p/s bila balik rumah aku rasa baju turqoise yang aku beli tu macam plain ajee.. nak yang mengerlip-gerlip.. hahah laki aku macam bagi green light lagi since baju tu dia yang suh pi beli.. Aku dah kepenatan aku pon on aje, lagipon dia yang bayar.. Macam nak cari baju lain aje.. macam nak cari baju lain ajee.. hikhikhi..

korang layan laa gambar luar butik yang aku snap ni. Dalam butik aku tak snap.. Kebanyakan butik sini kena buka kasut soo karang pakai kasut sarung aje senang ok. Untuk para suami or boyfriend ke abah kee tak payah laa nak pakai kasutt kalau nak mengikut masuk.. kalau nak pakai kasut gak bagi aje kad kredit or duit pada isteri lepas tu lepak aje lahh mane-mane kedai makan area situ.. syurga beli belah untuk golongan wanita/gadis fashionista kunun.. baju lelaki takde.. Sori.. Seketul dua aje kot yang ada.. heheheh







Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.